Monthly Archives: August 2010

Marint tjo och tjim

Ja, här kommer då fredagens bilder, då jag åkte till Djurgården för att titta på när klasskamraterna hade trampbåtsrace. Dock upptäckte jag snart att där fanns diverse fåglar som var en aning intressantare, eftersom jag inte förstod reglerna i vattenleken. … Continue reading

Posted in Blogg, Foto, Natur, Skolan, Upptäcktsfärd, Vardag | Comments Off on Marint tjo och tjim

Minst musik för pengarna

Igår skulle Johan och jag gå på Johnossi på Gröna Lund (eller rättare sagt, jag tvingade med honom), men när vi kom hade de inte gått på scen än. Det var nämligen det så kallade eventet NRJ in the Park, … Continue reading

Posted in Blogg, Foto, Konsert | Comments Off on Minst musik för pengarna

En utekväll

Min sista kväll i Växjö på ett tag idag, alltså. Så då tänkte jag att Farin kunde få hoppa ute en stund medan jag lindrade huvudvärken med frisk luft – med lyckat resultat.

Posted in Blogg, Foto, Natur, Vardag | Comments Off on En utekväll

Ute på en åker och åker

Har länge tänkt fota havreåkern uppe vid vattentornet, och ikväll blev det äntligen av. Blev dock inte så mycket havrefotande som jag trott, utan det blev mer fågel. Kan säga att jag är jäkligt nöjd med bildkvalitén det blir med … Continue reading

Posted in Blogg, Foto, Natur | Comments Off on Ute på en åker och åker

Baka baka liten kaka

Jag har varit riktigt produktiv de senaste dagarna. Bakat fem sorters kakor, sytt örngott, börjat packa… Idag sydde jag två örngott till, eftersom det fanns efterfrågan på dem, hehe. Igår bjöd jag över mormor och morfar på afternoon tea, som … Continue reading

Posted in Blogg, Vardag | Comments Off on Baka baka liten kaka

Innan-skolan-börjar-pizza

Varje år åker mamma, jag och brorsan ut till någon sjö och äter pizza och choklad, som en sista festlighet på sommarlovet liksom. De senaste åren har vi åkt till rastplatsen vid Innaren, där är fantastiskt fin utsikt över vattnet.  … Continue reading

Posted in Blogg, Foto, Natur, Nostalgi, Vardag | Comments Off on Innan-skolan-börjar-pizza

I mitt anletes svett

Ojoj, idag har jag jobbat. Men bra blev de. Hade ju i och för sig kunnat bry mig om att stryka dem innan jag fotade dem, men min rygg värker, ögonen brinner och pannan är glansig, så jag ger mig … Continue reading

Posted in Blogg, Jobb, Vardag | Comments Off on I mitt anletes svett

Blomstermysteriet

Hur kommer det sig att pensionärer så ofta har så fina blommor? I och för sig har mormor och morfar alltid haft en fin trädgård, även innan de slutade jobba, men det känns som om det är en återkommande trend. … Continue reading

Posted in Blogg, Foto, Funderingar | Comments Off on Blomstermysteriet

Londonresa nummer två

Okej, här kommer ett lite längre inlägg för er som undrar vad jag hade för mig London denna gång. Först och främst fick vi ta till bilen för att komma till Kastrup där vi skulle flyga ifrån. Väl framme på … Continue reading

Posted in Blogg, Foto, Konsert, Natur, Resa, Upptäcktsfärd | Comments Off on Londonresa nummer två

Det blev fågelsafari

Hemkommen sedan nästan ett dygn tillbaka från London, och även om jag tappade humöret lite för många gånger var det en trevlig resa. Vi hann med väldigt mycket. Dock blev det ingen dubbeldeckaråktur den här gången heller, haha, men vad … Continue reading

Posted in Blogg, Foto, Resa, Upptäcktsfärd | Comments Off on Det blev fågelsafari