Öland

Så var det dags igen – det årliga besöket på Öland och Böda Sand camping. Turligt nog var jag ledig igår, måndag, så då hann jag sova där en natt i alla fall, annars hade jag fått stanna hemma helt.

Mamma och pappa spänner upp innertältet i vårt 24 kvadratmeter stora tält.

Strax innan soluppgången på Böda Sands strand.

Soluppgång samt några skrattmåsar på Böda Sands strand.

För att inte få det så idiotrött satte jag vitbalans till glödlampa och vred sedan upp det röda filtret på max, så blev det ett bra mellanting.

Titta vad häftig skogen blev!

Ja, en soluppgång hann jag i alla fall med (och fick på köpet tre myggbett på vänstra knäet, tre i ljumsken och ett på tummen). Senare på förmiddagen tog vi bilarna söderut och åkte in till Borgholm för att kika runt. Hittade faktiskt inget skräp värt att köpa (jag brukar hitta i vanliga fall), dock hittade jag en Emerson, Lake & Palmer-skiva åt pappa.

Pappa och tåget som tutar stup i kvarten. Vet dock ej varför han håller amatörhållning i kameran, han har ju fotat i två gånger min ålder.

Storgatan sedd från hamnen.

Så jäkla stora är de. Kolla paret till höger och jämför.

Skalle-Per och hans tvilling.

Sedan delade vi på oss, där jag fortsatte söderut och sedan västerut för att åka hem, medan mamma och pappa åkte tillbaka till Böda Sand. Måste ju jobba! På vägen stannade jag dock till vid Borgholms slottsruin, har aldrig varit och tittat där förut. Insidan hade stängt för dagen, men fick ett par “utomhusbilder” ändå. Tänk om de där väggarna kunde tala!

Massor av svalor var där. Finns nog många bra bohålor i de där väggarna.

En duva med bra utsikter.

Månen var uppe trots den ännu tidiga kvällen.

Och denna humla på den absolut snyggaste tisteln jag sett fick avsluta dagen och resan.

This entry was posted in Blogg, Foto, Natur, Resa, Upptäcktsfärd. Bookmark the permalink.